Дневник је почео вијешћу о трагедији у Мостару. У паду мањег спортског авиона смртно је страдало пет лица, од којих је троје дјеце. Авион се срушио у послијеподневним часовима у мостарском насељу Јасеница док се на аеродрому се одржавала манифестација „Дани отворених врата“.
Наредни прилог бавио се питањем којом трасом ће се аутопутем повезати Сарајево-Београд. У игри су три трасе. Један од њих била би брза цеста од Источног Сарајева, Сокоца, Рогатице, па до граничног прелаза Вардиште. Други могући правац је од Добоја, преко Тузле и Зворника за Лозницу, и трећи правац, од Вукосавља до Брчког и од Брчког до Бијељине. Док из Министрства соаобраћаја и веза РС истичу да су им прихватљиве све три могућности, РТРС упозорава да договора по овом питању нема на нивоу БиХ.
Поново се путем РТРС-а указивало на то да је изградња путне инфраструктуре угрожена због неусвајања закона о акцизама. Како се процјењује да би вриједност аутопута дугог 160 километара износила 800 милиона евра, у овом тренутку када се и текуће обавезе из ентитетских буџета тешко измирују, тешко је говорити о реализацији овог пројекта, који би за локалне заједнице кроз које би прошао имао итекако значаја. За сада је грађанима остало само да се надају да ће некада у будућности дијелови аутопута пролазити и кроз њихове локалне заједнице.
Бављењем унутарстраначким превирањем у СДА, РТРС покушава да истовремено укаже на нефункционисање власти на нивоу БиХ, а да је њеном краху допринијело неусвајање закона о акцизама и измјене Изборног закона.
Вечерас се прилог бавио искључењем посланика Салка Соколовића и Садика Ахметовића, који су раније са Сенадом Шепићем оформили независни посланички клуб у Представничком дому ПС БиХ. Из СДА је од искључених посланика затражено да врате мандате, што су они одбили. Амхметовић је оптужио руководство СДА да из странке протјерују свакога ко мисли својом главом а да “жмире“ на корупцију и криминал у сопственим редовима. Током прилога емитоване су изјаве Шефика Џаферовића из СДА и Вукоте Говедарице из СДС-а. Док је Џаферовић тврдио да парламентарна већина још увијек постоји, али да је сведена на мањи број, Говедарица је поновио став да парламентарне већине нема и да ће се она дефинисати у складу са потребама народа и од случаја до случаја.
Упркос ранијим настојањима владајуће структуре да преко РТРС докажу јавности да се не зна ко је прави предсједник СДС-а и да то није Вукота Говедарица, као и да ову странку потресају унутарстраначки сукоби, након сједнице Главног одбора ове странке истакнуто је да ће Скупштина ове странке бити одржана 27.маја и да се на њој неће бирати нови предсједник. Три године су се навршиле од катастрофалних поплава, али се људи који су у овој катастрофи остали без ичега још увијек нису опоравили. Иако је протеклих година упозоравано да су паре од помоћи поплављенима завршиле у приватним џеповима, РТРС се није бавио судбином средстава за поплављене.
Током прилога важно је било да се нагласи да је Влада РС помогла обнову поплављених подручја. С друге стране све што би могло да доведе у негативан контекст локалну власт у градовима и општинама у коме је опозиција на власти веома лако постаје тема детаљних прилога на РТРС-у. Обрачун са локалном влашћу у Добоју не стаје, па је вечерас емитован прилог о одлуци Суда у Добоју у предмету против Града Добоја и Удружења Сложно због бесправне градње, а коју је покренут на инцијативу породице Милићевић. Суд захтијева да Град Добој солидарно са Удружењем Сложно поруши стамбено-пословни објекат и изгради кућу или исплати око пола милиона марака са затезним каматама оштећенима.
Како је нечелник Добоја Обрен Петеровић члан Удружења Сложно њему је путем РТРС приписана одговорност и у овом случају, па се веома лако стиче утисак да овакве прилоге РТРС не емитује ради истјеривања правде, већ ради обрачуна са политичким неистомишљеницима владајуће структуре. Тек неколико дана након што је у другим медијима било ријечи о новим наметима у вези са регистрацијом возила, РТРС се тек вечерас позабавио питањем увођења нове таксе за чист ваздух. Како су прилози у којима би се одлуке Владе РС могле критиковати веома ријетки на овом медију, чуди да је вечерас уредничка политика РТРС допустила емитовање овог прилога.
Након подијељених мишљења анкетираних грађана, постало је јасно да је циљ прилога био да се пред грађанима у неку руку оправда увођење новог намета. Док грађани треба да скупљим горивом финансирају изградњу аутопутева, већим издвајањем за регистрацију треба да улажу у пројекте енергетске ефикасности и набавку хибридних возила. Како се од оних који доносе нове намете често чује да такви намети постоје у земљама у региону, добра порука би била да нам стандарди никако нису у складу са регионом и да сваки нови намет, а поготово овакав који ће ићи у распону од 5 до 40 КМ, додатно сиромаши и онако празне џепове грађана.
Уз поскупљење регистрације, захтјев Фонда здравственог осигурања за 5% бруто премије од аутоосигурања и политику да су веће акцизе за гориво добра ствар, грађани имају ријетко чему добром да се надају.
Емитован је прилог о обиљежавању 25 година од оснивања специјалне јединица Војске Републике Српске „Вукови са Дрине“, а којом је командовао Милан Јоловић Легенда. Исти онај човјек коме је због подршке дрвопрађивачима са Романије пријећено смрћу. Позитивна вијест стигла је из Прехрамбене индустрија „Сава – Семберија“ која ове године планира да преради око 7.000 тона поврћа и воћа, а у плану је и проширење производње.
Када су у питању произвођачи малине, вијести и нису тако повољне, јер се двадесетак дана пред почетак сезоне бербе још увијек нагађа колика ће бити овогодишња откупна цијена овог воћа.