Данас су проблем Жељезнице, сутра ће то бити и друга јавна предузећа попут Шума Српске и Електропривреде, којима се неадекватно управља,

Јелена Тривић из ПДП-а.

За опстанак Жељезница Републике Српске рјешење није дјеловање појединаца ван својих ингеренција, оцијенила је Јелена Тривић, чланица Главног одбора ПДП-а. Навела је да је долазак предсједника Српске Милорада Додика међу раднике ЖРС-а и обећања која им је дао како би прекинули штрајк глађу и деблокирали саобраћај отворио и питање “зашто РС има министра саобраћаја”.

Партијско запошљавање

Тривић је поставила и питање како ће, због недостатка новца, радницима бити исплаћивање плате у наредним мјесецима. Изразила је и сумњу да ће током реструктурисања ЖРС-а на праведан начин бити ријешено питање прекобројних радника.

– Сви знамо да су се у ЖРС-у годинама запошљавали људи по партијским препорукама и бојимо се да ће откази слиједити само за оне праве раднике које нико на посао није довео, нагласила је Тривић.

Истакла је и да у ништа бољој ситуацији нису ни остала јавна предузећа у Републици Српској.

– Данас су проблем Жељезнице, сутра ће то бити Шуме Српске, потом Електропривреда, јер се са свима њима неадекватно управља, додала је.

Дужничко ропство

Тривић се осврнула и на константну политику задуживања Српске. Подсјетила је да ће Српска само у овој години на име раније доспјелих рата кредита платити 750 милиона КМ. Устврдила је да Влада нема стратегију како враћати и раније дугове, али да је то не спречава да настави политику нових задуживања. Према њеним ријечима, за економију какву РС има препоручљиви ниво задужености не би смио прећи износ од 35 до 40 посто БДП-а. Међутим, навела је, ниво задужења у РС-у износи 60 посто БДП-а.

То је напросто неприхватљиво. Али, умјесто да се тај дуг смањује, Влада се наставља задуживати и таквом политиком Републику Српску води у дужничко ропство, закључила је Тривић.

 

ПДП РС