Предсједник ПДП-а Бранислав Бореновић истиче да политика Владе Републике Српске у вези са приступањем Транспортној заједници показује лицемерје власти у РС, која једну ствар говори, а сасвим другу ради.

Политика коју води СНСД је не само антиевропска, него је и директно усмјерена против интереса Републике Српске,

тврди предсједник ПДП-а Бранислав Бореновић.

Повод за овакво реаговање је неприступање БиХ Транспортној заједници због тога што је Влада РС, постављајући стално нове услове према ЕУ, одбијала да да своју сагласност за прикључење овој асоцијацији.

Штету плаћају грађани

“Штету по основу такве одлуке ће имати сви грађани БиХ, па и грађани РС. Врло лош однос владајућег СНСД-а према јавном и општем интересу је постао евидентан и политички несношљив. Мислим да је то покушај стварања беспотребних тензија и проблема, који апсолутно немају никакве везе са преносом надлежности, нити са улогом и позицијом РС, него искључиво да изузетно јаком сујетом, па чак понекад и патетичним покушајима прављења проблема тамо гђе апсолутно не постоји нити један разлог за такво нешто.

Ради се о сујети СНСД-а и кључних људи у Влади РС, који не могу да схвате да постоје паметнији и бољи људи који представљају РС у Савјету министара БиХ и који раде квалитетније ствари него што раде они. То је све резултат сујете зато што СНСД није у власти на нивоу БиХ и то већ не могу ни да сакрију“, истакао је Бореновић.

Према његовим ријечима, СНСД, однсоно његови водећи људи, већ годинама представницима ЕУ говоре једно, а у пракси раде сасвим друго.

“То ће трајати све док једном кључни и најодговорнији људи ЕУ коначно не кажу шта је права истина, ко је за европски пут БиХ, а ко је против, ко је одговоран зато што није јуче потписан приступ Транспортној заједници и каква је ту улога сваког од појединаца у извршним структурама и РС и БиХ. Све док се толерише понашање у којем се једно прича, а друго ради, ми ћемо сви бити жртве такве лицемјерне политике“, додао је Бореновић.

Замрзнута средства

На Самиту лидера западног Балкана, који је одржан у сриједу у Трсту, за БиХ је одобрено финансирање четири пројекта, али је овај новац „замрзнут“, јер Влада РС упорно одбија дати сагласност за приступање новоформираној Транспортној заједници.

Услови које су поставили власти РС, а то је да и ентитетски министри представљају БиХ у Транспортној заједници, те да се не дозволи возовима из ЕУ кориштење пруга у РС, били су неприхватљиви и за ЕУ, али и за Савјет министара БиХ.

Због оваквог става Владе РС, БиХ би могла остати без око пола милијарде марака, намијењених за изградњу инфраструктуре у нашој земљи. Дио тог новца је требао бити инвестиран и у РС.

“Првенствено желим рећи да је несагледива штета остати без тог новца. У овом случају ради се о класичној сујети „увријеђених снајки“ у владајућој коалицији у РС. Ипак, они ће се, по ко зна који пут, поново посути пепелом и прихватити оно што је једино разумно, односно да се уђе у Уговор о оснивању Транспортне заједнице и омогући кориштење огромних новчаних средстава за развој инфраструктуре у РС и БиХ.

Дакле, очекујем да ће се доћи од отварања процеса у којем ће БиХ доћи до толико жељених средстава, како би развијала своју инфраструктуру заједно са цијелом регијом, те се коначно почети бавити економским напретком, умјесто тензијама, сукобима и беспотребним свађама, које се иницирају видимо тачно од кога. што се тиче понашања Владе РС у конкретном случају, то је већ виђен сценарио“, истиче Бореновић.

Ово није први случај да цијела БиХ трпи санкције европских институција због понашања Владе РС, која, зашто и то не рећи, све ради по дикатату „главног баје“ Милорада Додика.

Слично се догодило и у вези са односима БиХ са Енергетском заједницом, која од БиХ тражи доношење одговарајућег закона, којим би се регулисало тржиште гаса .

Због противљења Владе РС усвајању оваквог закона, БиХ је остала без 200 милиона марака намијењених за енергетске пројекте.

ПДП РС