http://pdp.rs.ba/afera-145-dodikova-partija-razvlastila-srpsku-popisa/

Партија демократског прогреса очекује од надлежних институција Републике Српске да узму у разматрање сљедећу аферу и трошење народног новца заснованог на озбиљним тврдњама и чињеницама којима је учињена огромна штета по интерес Републике Српске. Тражимо и да се преиспита одговорност лица која су произвела такво штетно дејство као резултат противуставног, незаконитог, коруптивног, нерационалног, неодговорног и непотистичког понашања.

 

АФЕРА „145
СНСД пренио надлежности за попис

СНСД и њихови коалициони партнери су током 2012. и 2013. године развластили Завод за статистику Републике Српске и Републичку управу за геодетске и имовинско-правне послове суштинских послова у вези са пописом становништва у БиХ и свели их само на ниво сервиса државне агенције.

Управо то је разлог због којег данас имамо ситуацију да је одлука директора Агенције за статистику БиХ Велимира Јукића да објави одлуку о резултатима пописа довела до усијања на политичкој сцени Републике Српске, због страха да ће нерезидентни становници нарушити принцип правичности у резултатима.

Међутим, цијела халабука коју су наједном дигли СНСД-ови представници у власти Републике Српске и парламенту БиХ, пребацујући одговорност на партије које сада учествују у власти на државном нивоу, лицемјерна је будући да су њихови представници почетком 2013. године утврдили „Методологију увођења и вођења јединствене евиденције и јединственог регистра просторних јединица“. Ради се о базном документу који је Агенцију за статистику БиХ претворио у централизовани орган, који управља просторним подацима који чине базу статистичких података, без могућности да институције Републике Српске, на било који начин, располажу оригиналним подацима.

Такође, Министарство цивилних послова БиХ, на чијем челу је тада био Средоје Новић (СНСД) преузело је, уз сагласност Републике Српске, ингеренције над институцијама Републике Српске које се баве овом облашћу. Преузели су послове и надлежности у области међуентитетске и међудржавних граница, све геодетске радове и картографију и друге послове у области гедеотске дјелатности.

На крају крајева, управо они су одлучили како ће изгледати пописни обрасци у којима су, рецимо, издвојене кућице за резидентне и нерезидентне становнике, због чега је лицемјерно данас слушати и гледати представнике СНСД како се, наводно, брину за српски народ у Републици Српској.

Такође, Агенција за статистику БиХ преузела је на себе, односно – дозволили су јој тадашњи представници Републике Српске у власти на нивоу БиХ, да буде формиран појас од 100 метара са једне и друге стране међуентитетског разграничења, што удара темељ формирању неког будућег политичког појаса, послије објављивања резултата пописа.

Дакле, сасвим је извјесно да су тадашњи политички представници Републике Српске у БиХ, као и предсједник и премијер Републике Српске, били упознати са свим посљедицама које носи утапање и пренос надлежности са Српске на БиХ.

Постоје основане сумње да је у плану био наставак преноса надлежности и послије избора 2014. године, али је план покварила чињеница да СНСД није успио да формира власт на државном нивоу. План је био да комплетна област управљања некретнинама у Републици Српској убрзо потпадне под ингеренцију државне власти.